2.6.2013 UNIFIED BASKET -katukoristapahtuma yli 13-vuotiaille nuorille

Tervetuloa mukaan pelaamaan UNIFIED-koripalloa Turun Urheilupuiston kentälle sunnuntaina 2.6.2013 klo 13 alkaen. Luvassa mahtavaa menoa, musiikkia, naurua, uusia kavereita ja aurinkoa!

Mukana partnereina pelaamassa myös Turun Riennon ja TuNMKY:n isoja junioreita. Mukaan tarvitset tossut (joilla voi pelata ulkona), verkkarit, shortsit, t-paidan ja juomapullon. Aikaisempaa koripallokokemusta ei tarvitse olla.

Unified-koripallossa kehitysvammaiset urheilijat ja vammattomat partneripelaajat pelaavat samassa joukkueessa. Kentällä yhdessä joukkueessa pelaa samaan aikaan kolme urheilijaa ja kaksi partneria. Partnerit eivät saa olla dominoivassa roolissa kenttätapahtumissa eli partnereiden tärkein tehtävä on lukea peliä, rakentaa tilanteita ja toimia mallina. Peliaika otteluissa on 2×13 minuuttia. Muutoin Unified-koripalloa pelataan tavallisen koripallon säännöillä. Unified-koripallossa nuoret pääsevät kehittämään joukkueessa pelillisiä ja sosiaalisia taitojaan sekä vaikuttavat samalla yhteisöönsä urheilun avulla. Samalla nuoret oppivat reilusta pelistä, tiimityöstä ja tasa-arvoisesta kohtelusta.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä

Turun Riento, TuNMKY ja Turun seudun autismi- ja ADHD-yhdistys Aisti ry