27.-29.9.2013 Musiikkieräleiri kouluikäisille autismin kirjon lapsille ja nuorille

Turun seudun autismi- ja ADHD-yhdistys Aisti ry järjestää syyskuun lopussa 2013 kouluikäisille (7–16 v) autismin kirjon lapsille ja nuorille suunnatun musiikkieräleirin Oriniemen partiomajalla Turun Hirvensalossa. Leirin toteuttamiseen on saatu Autismi- ja Aspergerliitolta Yhdistysten sopeutumisvalmennusrahaa (RAY).

Musiikkipainotteisen leirin osallistujat jaetaan soveltuvan kokoisiin pienryhmiin iän ja kiinnostuksen kohteiden mukaisesti. Leirin ohjelmassa on musiikkiterapeuttisia hetkiä toiminnallisissa  pienryhmissä, joissa pyritään vahvistamaan autismin kirjon lasten ja nuorten vuorovaikutustaitoja. Leirin ohjelmaan sisältyy myös soitinaskartelua, musiikkiliikuntaa, eräretkeilyä ja yhteisiä ruuanlaittohetkiä.

Leirille otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä kymmenen kouluikäistä autismin kirjon lasta tai nuorta. Mikäli osallistuja tarvitsee jatkuvaa henkilökohtaista ohjausta ja apua, toivomme oman avustajan osallistumista leirille. Mahdolliset avustajat osallistuvat leirille maksutta. Halutessaan myös lapsen tai nuoren huoltaja voi olla leirillä avustamassa. Leirin johtajana toimii Karoliina Polvi. Terapiaosuudesta vastaa laaja-alainen musiikkiterapeutti Kaisu Heino.

Leirin hinta on 80 euroa Aistin jäsenille, 120 euroa muille. Ilmoittautuminen leirille viimeistään 16.8.2013 mennessä sähköpostitse aistiyhdistys@gmail.com tai yhteydenottolomakkeella.

Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa
1) Huoltajan nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero sekä mahdollinen jäsennumero
2) Osallistujan nimi, syntymävuosi
3) Realistinen arvio avustuksen tarpeesta (omatoimisuus, aistiyliherkkyydet, kommunikaatio) ja mahdollinen musiikkiterapiakokemus
Tarkempi kysely osallistujan erityistarpeista, mahdollisesta lääkityksestä yms. tehdään ilmoittautumisajan päätyttyä, ennen leiriä.

Leirille osallistuvalla lapsella tai nuorella tulee olla voimassa oleva vapaa-ajan/tapaturmavakuutus.

Tervetuloa!