Ravitsemusterapeutti vierailee Aistin vertaistukiryhmissä

Aisti ry saa vieraakseen laillistetun ravitsemusterapeutin, TtM Saara Karjalaisen. Hän tulee vierailemaan sekä ADHD-lasten ja nuorten vanhempien sekä autismin kirjon lasten ja nuorten vanhempien vertaistukiryhmiin.

Erityislapsilla on usein aistiyliherkkyyksiä, mistä johtuen ruokavalio voi jäädä yksipuoliseksi. Ruokien koostumus tuntuu lapsen suussa epämiellyttävältä, ruuan värillä on väliä ja myös sillä, miten ruoka tarjoillaan, saattaa olla hyvinkin suuri vaikutus. Saamme kuulla molemmissa vertaistukiryhmissä alustuksen tästä aiheesta, minkä jälkeen vanhemmilla on mahdollisuus kysyä kysymyksiä liittyen oman lapsensa ruokailuun ja ruokavalioon.

Saara Karjalainen vierailee ADHD-lasten ja -nuorten vanhempien vertaistukiryhmässä maanantaina 17.11. ja autismin kirjon lasten ja nuorten vanhempien ryhmässä keskiviikkona 3.12. klo 17.30 Turun seudun Omaishoitokeskuksessa (Vanha Hämeentie 105). Olette lämpimästi tervetulleita kumpaankin tapahtumaan!