Autismin kirjon nuorten toimintatorstait

Löydä ystävä ja harrastus-vertaiskerho on suunnattu noin 15-20 -vuotiaille autismin kirjon nuorille. Ryhmä kokoontuu syksyn 2016 ja kevään 2017 aikana joka toinen viikko, pääsääntöisesti torstai-iltaisin. Kerhossa tutustutaan seudun eri toimijatahojen järjestämään toimintaan, (esim. keilailuun, tutustuminen yhdessä valittuun museoon jne.), harrastetaan omassa ryhmässä esim. ruuanlaittoa, lautapelejä, elokuvien katselua jne. ja kannustetaan vuorovaikutukseen osallistujien omilla vahvuusalueilla. Ryhmää ohjaavat Karoliina Polvi ja Päivi Laurila sekä mukana on myös vertaisohjaaja Mikael Tuominen. Osallistumismaksu on 50 e Aistin jäsenille ja 100 e ei-jäsenille, lisäksi osa ryhmän toiminnoista on omakustanteisia.

Ryhmä aloittaa toimintansa torstaina 3.11.2016 ja kokoontuu sen jälkeen joka toinen viikko. Ryhmään valitaan 8-10 osallistujaa, joilta edellytetään sitoutumista kerhon toimintaan. Ilmoittautuminen ryhmään tapahtuu alla olevan linkin kautta, viimeinen ilmoittautumispäivä on 27.10.2016, ryhmään valituille lähetetään sähköpostilla kirje syksyn toiminnasta viikon 44 alussa.