Valokuvatyöpaja: ”Pintaa syvemmälle – moninainen kuva?”

Aisti ry järjestää valokuvatyöpajan autismikirjon nuorille ja aikuisille, jotka ovat kiinnostuneita kuvaamisesta. Paja rakentuu 5 tapaamiskerrasta, joiden aikana tutustutaan helposti lähestyttävillä tavoilla valokuvaukseen ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin itseilmaisukanavana. Kurssin pääpaino on kuvien sisällössä, mutta myös tekniikkaa sivutaan lyhyesti. Kuvia napsitaan sekä kertakäyttö- että järjestelmäkameroilla, sisä- ja ulkotiloissa. Oman kameran saa ottaa mukaan. Työpajan hinta on jäsenille 10€, ei-jäsenille 40€ (hintaan sisältyy kertakäyttökamera sekä mahdollinen kameralaina). Vetäjinä toimivat Tuulia Juopperi ja valokuvauksen opiskelija Petra Noppari.

Ryhmä aloittaa lauantaina 15.7. klo 14.00 Aisti ry:n toimistolla (Läntinen Pitkäkatu 33) ja kokoontuu sen jälkeen parillisten viikkojen viikonloppuina lauantaisin 29.7., 12.8. ja 26.8. Poikkeuksena pajan lopetusajankohta lauantai 2.9 viikolla 35. Yksi tapaamiskerta kestää noin 1-1,5 tuntia. Tarkemmat tiedot selviävät aloituksessa 15.7., jossa sovimme yhdessä ryhmälle kaikkein sopivimmat kellonajat tapaamisille.

Ilmoittautuminen työpajaan tapahtuu linkin kautta maanantaihin 3.7. mennessä. Mukaan mahtuu 7 nopeinta, heille lähetetään sähköpostitse lisätietoa jatkosta. Ilmoittautuminen on sitova.

Ilmoittautumislomakkeen löydät täältä: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeN7F0H8b7OZfVF1MC-jXqXcy3IlV2qhYSfDgFmnQYbpiFzyw/viewform

Aiempi kokemus ei ole tarpeen, joten työpaja sopii aivan aloittelevillekin tekijöille. Huomaa, että osa työpajan tapaamiskerroista saattaa tapahtua aurinkoisissa sääolosuhteissa, joten varaathan aurinkolasit, päähineen ja vesipullon mukaan matkaan. Ulkoilmasta nauttiessa voi esiintyä myös elämän taustahälinää, joten varaathan mukaan myös jotain, jolla suojata korviasi, jos kuulosi on herkkä.