11.9.2017 Taidesukellus-työpajat Turussa

Kehitysvammaisten Palvelusäätiö ja Sexpo-säätiö koordinoivat Jotta kukaan ei jäisi yksin -hanketta. Hankkeen toteutuksessa mukana on myös Autismisäätiö. Hanketta rahoittaa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA osana Yksinäisyyden vähentämisen teemarahoitusta.

TAIDESUKELLUS®-TYÖPAJAT TURUSSA 11.9.2017

Yhteisötaideteos SYDÄNSYLI

Sydänsyli on Suomen suurin yhteisötaideteos, jossa 1000 uniikkia teosta yhdistyy valtavaksi, 100 neliön jättimäiseksi installaatioksi. Syntyvä teos on lahja Suomen 100v. itsenäisyytemme juhlavuodelle. Sydänsylin näyttely järjestetään vuoden 2017 joulukuussa. Taideprojekti on osana virallista Suomi 100 -juhlavuotta.

Yksittäiset teokset luodaan Taidesukellus®-työpajoissa. Jotta kukaan ei jäisi yksin -hanke on varannut Turkuun kaksi Taidesukellus®-työpajaa. Taidesukellus® on taiteilija Paula Rusokallion kehittämä lempeä lähestymistapa taiteeseen. Menetelmä rikkoo taiteen myyttiä: luovuuden herättely onkin helppoa, hauskaa ja rikastuttavaa. Taidesukelluksessa yksilö sukeltaa itseensä, piilossa oleviin kykyihin, ajatuksiin ja tunteisiin; näin taidetta syntyy itsestään.

Kuka tahansa voi osallistua Sydänsyliin omalla taideteoksellaan. Sydänsylissä yksilön arvostus, luovuuden elämys ja yhdessä tekemisen voima muuttuvat näkyviksi. Teoksessa heijastuu koskettavasti yhdessä tekemisen voimauttava jälki sekä yksilöiden rehelliset, ”meikkaamattomat” tunteet. Oma kädenjälki historiankirjoihin.

Taiteilija Paula Rusokallio: ”Sydänsylissä esiintyy koko yhteiskuntamme värientivoli. Sinun tehtäväsi on kertoa ikioma tarinasi puettuna taiteen iltapukuun, väreiksi ja muodoiksi. Minun tehtävänäni on yhdistää tuhannen ihmisen omat teokset ennennäkemättömän suureksi installaatioksi.”

Taidesukellukseen voi tutustua katsomalla YLE Puoli7 kuvaama taidesukellus video linkki: http://areena.yle.fi/1-4002641 tai lukemalla lisää: www.creatimagia.com

Taidesukellus®-työpajat 11.9.2017

Työpajat on tarkoitettu erityistä tukea tarvitseville aikuisille, työntekijöille ja läheisille. Yhteen työpajaan mahtuu enintään 25 osallistujaa. Työpaja kestää noin 2-3 tuntia. Taidesukellus®-työpaja on maksuton.

Paikka              Toivolan toimintakeskus, Toivolankatu 12, 20810 Turku

Aika                 maanantai 11.9.2017

I työpaja:  klo 15:00

II työpaja: klo 18:00

Ilmoittautuminen pe 1.9.2017 mennessä.

Ilmoittautumislinkki: https://www.webropolsurveys.com/S/590EAAFFF3F47B0E.par

Työpajojen osallistumiset vahvistetaan ilmoittautumisajan jälkeen.
Tervetuloa – Sukella mukaan Taidesukellus®-työpajoihin!

Lisätietoja

Markku Vellas, projektipäällikkö                       Paula Rusokallio, taiteilija

Kehitysvammaisten Palvelusäätiö                      Creatimagia

Jotta kukaan ei jäisi yksin -hanke                        p. 044 0622 242