PERUTTU: Tanssi- ja liiketerapiaryhmät alkavat

TANSSIRYHMÄT ON PERUTTU LIIAN VÄHÄISEN OSALLISTUJAMÄÄRÄN VUOKSI!

Aisti ry ja tanssi- ja liiketerautti Silja McNamara järjestävät keväällä kaksi erilaista tanssiterapiakurssia. Toinen kursseista on tarkoitettu lapsille ja nuorille, ja toinen aikuisille. Kummatkin kurssit pidetään keskiviikkoisin 28.2.2018-18.4.2018 (yhteensä 8 kertaa) Lounatuulet Yhteisötalon (Läntinen Pitkäkatu 33) alakerrassa, Saarni-tilassa. Lasten ja nuorten ryhmä kokoontuu klo 17.00-17.45, ja aikuisten ryhmä kokoontuu klo 18.00-18.45. Vähintään viisi osallistujaa vaaditaan, jotta ryhmä voi alkaa, maksimi osallistujamäärä on kymmenen. Kurssin hinta on 75 € Aisti ry:n jäsenille, ja 130 € ei-jäsenille.

Ilmoittautumislinkki lasten ja nuorten ryhmään: https://goo.gl/forms/P5IIEtfaVEoWJYgS2

Ilmoittautumislinkki aikuisten ryhmään: https://goo.gl/forms/MObaukSYYSdxICGB2

Tässä kuvaukset kursseista.

Voimatanssi lapsille/nuorille jaetaan ikäryhmittäin

Kehon liikkeillä on valtava potentiaali ilmaista ajatuksia, tunteita ja ristiriitoja, niin tiedostamatta kuin tiedostetustikin. Etenkin tukea tarvitsevat lapset/nuoret, joilla on kielellisiä- sekä kommunikointivaikeuksia on tärkeää mahdollistaa eri luovia keinoja kohdata muut lapset ja aikuiset. Voimatanssissa liikutaan, leikitään, piirretään ja etsitään erilaisia tapoja kuunnella kehonkieltä. Käymme tunneilla läpi erilaisia keho-ja tanssi-improvisaatioharjoituksia, joissa on mahdollisuus löytää oma tanssinkieli, rentoutua, kommunikoida kehonkielellä. Ilmaisemalla itseään opitaan niin näyttämään tunteet, mutta myös hallitsemaan niitä.Liikumme niin yksin kuin yhdessäkin! Liike on jokaiselle osallistujalle omanlainen ja näin ollen siis joka kerta erilainen kokemus. Haluan, että kaikki osallistujat kokevat tunneillani onnistumisen tunteita. Ohjaajana annan aina paljon kehuja, joka auttaa positiivisen minäkuvan rakentamisessa.

Kurssin vetäjänä toimii turkulainen Silja McNamara, Tanssi-ja Liiketerapeutti (MA) ja Tanssitaiteilija/Koreografi (BAHons) Lontoosta. Silja on kansainvälisen uransa aikana kiertänyt tanssijana eri teattereissa sekä ohjannut monenlaisia ryhmiä. Silja toimii tällä hetkellä tanssi-ja liiketerapeuttina mm. Tanssiteatteri Erissä ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen eri voimavarakursseilla. Hän on myös Suomi100-hankkeen ‘Koko Suomi Tanssii’ Tanssihaasteopettaja.

Kerro Se Tanssien-kurssi aikuisille

Kehon liikkeillä on valtava potentiaali ilmaista ajatuksia, tunteita ja ristiriitoja, niin tiedostamatta kuin tiedostetustikin. Kerro Se Tanssien- kurssilla osallistujille mahdollistetaan oman elämäntarinan käsittely tanssitaiteen ja tanssiterapian keinoin. Kerro Se Tanssien-kurssi mahdollistaa jokaiselle tanssin ilon kokemisen, tukee tasapainoista elämää, tuo voimavaroja oman luovuuden kautta sekä antaa mahdollisuuden vaikeidenkin tunteiden käsittelyyn psykosomaattisesti oman kehon kautta. Käymme tunneilla läpi erilaisia keho-ja tanssi-improvisaatioharjoituksia, joissa on mahdollisuus löytää oma tanssinkieli, rentoutua, vapauttaa stressiä, kuunnella omaa kehoaan&mieltään, etsiä ja tutkia uusia tapoja olla omassa kehossaan. Liikumme niin yksin kuin yhdessäkin! Kurssiin osallistujilla ei tarvitse olla aikaisempaa tanssikokemusta. Liike on jokaiselle osallistujalle omanlainen ja näin ollen siis joka kerta erilainen kokemus. Tavoitteena on, että osallistujat rohkaistuvat tutkimaan omaa itseään tanssillisin keinoin! Tanssin ja liikkeen ilon voi löytää jokainen omasta itsestään.

Kurssin vetäjänä toimii turkulainen Silja McNamara, Tanssi-ja Liiketerapeutti (MA) erikoistunut Suruterapiaan ja Tanssitaiteilija/Koreografi (BAHons) Lontoosta. Silja on kansainvälisen uransa aikana kiertänyt tanssijana eri teattereissa sekä ohjannut monenlaisia ryhmiä.Silja toimii tällä hetkellä tanssi-ja liiketerapeuttina mm. Tanssiteatteri Erissä ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen eri voimavarakursseilla. Hän on myös Suomi100-hankkeen ‘Koko Suomi Tanssii’ Tanssihaasteopettaja.