Autismitietoisuusviikon tapahtumia Turun seudulla

Autismitietoisuusviikkoa vietetään 1.4.2019 alkaen. Tämän kunniaksi Turun seudulla on paljon erilaisia mahdollisuuksia. Tässä niistä koonti!

• Maanantaina 1.4.2019 Kino Piispanristi järjestää kaksi aistiystävällistä näytöstä: Dumbo sekä Miehiä ja poikia. Elokuvien aikana äänet ovat normaalia vaimeammat, salissa on kevyt valaistus ja salista pääsee helposti pois niin halutessaan. Molemmat elokuvat alkavat klo 18.00. Lippujen varaus tapahtuu Kino Piispanristin sivujen kautta: http://kinopiispanristi.fi/?fbclid=IwAR2yQJatXfP3I5TQUPF92JEKj-wVbZJLDYPaddBnwsr8N6xpD7Et64jCILA
  • Tiistaina 2.4.2019 Hansakorttelin Stadiumissa on aistiystävällinen ostotunti klo 8.00-9.00. Ostostunnin aikana liike on auki kaikille asiakkaille, mutta liikkeessä ei soiteta musiikkia eikä siellä ole voimakkaita tuoksuja. Lisäksi paikalla on Aisti ry:n väkiä kertomassa yhdistyksen toiminnasta ja jakamassa autismitietoisuuteen liittyvää materiaalia.
  • Tiistaina 2.4.2019 Aisti ry:llä on esittelypöytä Turun pääkirjaston aulassa klo 10.00-19.00. Tänä aikana on mahdollisuus tulla keskustelemaan autismikirjosta sekä tapaamaan Aistin hallituksen jäseniä ja muita yhdistysaktiiveja.
  • Tiistaina 2.4.2019 on Turun pääkirjaston Rotundassa Puheenvuoroja autismikirjolta-tapahtuma. Kokemusasiantuntijat kertovat elämästään autismikirjolla klo 18.00-19.45.
  • Lauantaina 6.4.2019 SuperParkit kautta Suomen tarjoavat autismikirjolaisille oman, edullisemman vuoron. Vuoron aikana puistoissa ei ole muita asiakkaita. Alennushinta on 16€/hlö, avustajat ja alle 4-vuotiaat lapset pääsevät ilmaiseksi. Oma vuoro on klo 9.00-11.00. Huomaathan, että SuperParkit vaativat ilmoittautumisen! Lue lisää Autismiliiton sivuilta: https://www.autismiliitto.fi/toimintaa_ja_tukea/koulutus-_ja_tapahtumakalenteri/autismitietoisuuden_viikko_2019/superparkeissa_autismikirjon_henkiloille_oma_vuoro_edullisemmalla_hinnalla!.3132.news?fbclid=IwAR0_uklZ7qGpgrIKFErVneRLS_86EOYflWZpAmVJLAItWh66DAhxyryUJ2c