Aisti ry:n kesäleirit 2020

Aisti ry on päättänyt järjestää perinteiset kesäleirit valtioneuvoston sallittua alle 50 henkilön kokoontumiset 1.6.2020 alkaen. Näin halutaan tarjota ADHD- ja Asperger-oireisille lapsille ja nuorille mahdollisuus tavata toisiaan kesäloman aikana.

Leirillä lapset ja nuoret tutustuvat toisiinsa ja saavat tärkeää vertaiskokemusta. Toiminnallisissa pienryhmissä pyritään vahvistamaan vuorovaikutustaitoja ja selviytymään erilaisista sosiaalisista tilanteista. Yöpyminen on kokemus kohti itsenäisempää toimintaa. Leirin ohjelmassa on mukavaa yhdessäoloa, ulkoilua, pelailua, luonnossa liikkumista sekä uimista ja saunomista.

Leirit pidetään 22.-26.6.2020 Oriniemen partiomajalla Turun Hirvensalossa.
Leirien osallistujamäärää on rajoitetaan ja toiminta keskitetään ulkotiloihin kuten aikaisempinakin vuosina. Molempien leirien ajan noudatetaan annettuja hygienia ohjeistuksia ja valvotaan turvavälejä. Erityistä huomiota kiinnitetään ruokailujen turvalliseen järjestämiseen.
Leireille ei ehdottomasti saa osallistua sairaana ja leirin aikana sairastuvat poistetaan leiriltä. Korostamme, että jokaisen osallistujan vanhemmat sallivat lapsensa osallistumisen omalla vastuullaan. Mikäli lapsi/nuori itse tai hänen läheisensä kuuluu riskiryhmään niin osallistumista ei tietenkään suositella.

1.-5.-luokkalaisten ADHD- ja Asperger-lapsien leiri Turun Hirvensalossa Oriniemen partiomajalla 22.-24.6.2020. Leiri alkaa maanantaina ja päättyy keskiviikkona. Pienempien leiri-ilmoittautuminen: https://forms.gle/9HTZNJqBfbTELe2PA

5.-luokkalaisten ja sitä vanhempien ADHD- ja As-lapsien kesäleiri Turun Hirvensalossa Oriniemen partiomajalla 24.-26.6.2020. Leiri alkaa keskiviikkona ja päättyy perjantaina. Isompien ilmoittautuminen: https://forms.gle/zk2gdWFrZ8FizFzJ6

Oriniemen partiomajaan pääset tutustumaan partiomajan omilla sivuilla: http://partiomaja.kotisivukone.com

Huom! Jokainen lapsi tai nuori osallistuu Covid-19 -epidemian aikana leirille huoltajansa vastuulla ja huoltajan tulee varmistua, että lapsi/nuori tuntee ja hallitsee vallitsevat hygieniaohjeet. Leirin hygieniaohjeistus vastaa Turun kaupungin, valtioneuvoston ja THLn ohjeistuksia.

Hygieniaohjeistus kesäleireille: