Aistin toiminta 8.-11.4.2021

Turun seudun autismi- ja ADHD-yhdistys Aisti ry:n hallitus on päättänyt pitää yhdistyksen toiminnan käynnissä niiltä osin kuin viranomaisten ohjeistukset sen mahdollistavat. Näin tuetaan yhdistyksen kohderyhmien hyvinvointia. Yhdistys huomioi kuitenkin toiminnassaan viranomaisten (STM, AVI, THL) antamat ohjeet ja viranomaisten niin määrätessä toiminta keskeytetään.

Yhdistyksen toimenpiteet turvallisen osallistumisen mahdollistamiseksi:

– Kaikki koulutus- ja tiedotustoiminta toteutetaan keväällä 2021 etäyhteyksien kautta (pääasiassa Zoom).

– Vertais-, harraste- ja kerhotoiminta jatkuu etäyhteyksin tai rajoitetuilla osalllistujamäärillä ja jokainen osallistuja ymmärtää, että osallistuminen lähitapaamiseen saattaa johtaa altistumiseen koronavirukselle. Riskiryhmiin kuuluvien tulee harkita hyvin tarkkaan osallistumista ja kaikkien toivotaan käyttävän maskia.

– Kaikki vertaistukitoiminnan lähitapaamiset perutaan ajalla 8.-11.4.2021. Vertaistukiryhmät jäävät joko tauolle tai tapaaminen siirtyy etäyhteydellä pidettäväksi. Tarkista oman ryhmäsi tiedot yhdistyksen kotisivuilta.

– 2007 tai aiemmin syntyneet joutuvat valitettavasti keskeyttämään uintiharjoitukset ajalla 8.-28.3.2021. Uimaryhmiin voivat osallistua vain 2008 tai myöhemmin syntyneet turvavälejä noudattaen ja kontakteja välttäen. Tämän johdosta uimaryhmiin voidaan ottaa lisää nuoremman ikäryhmän uimareita. Lisätiedot uinti@aistiyhdistys.fi

– Löydä ystävä ja harrastus -vertaiskerhojen toimintaa jää tauolle toistaiseksi.

– Yhdistys on hankkinut ohjaajien ja kävijöiden suojaamiseksi mm. käsidesiä ja maskeja.

Mihinkään yhdistyksen lähitoimintaan ei saa osallistua sairaana (ylähengitystietulehduksen oireet, vatsaoireet, flunssaoireet ylipäänsä). Kaikki ohjaajat on yhdistyksen taholta ohjeistettu ohjaamaan flunssaoireiset osallistujat pois tilaisuudesta.

Yhdistyksen hallitus toivoo, että näillä toimenpiteillä voidaan taata turvallinen osallistuminen kaikkille. On tärkeää muistaa, että jokainen osallistuja on omalta osaltaan vastuussa turvallisesta toimintaympäristöstä. Hallitus toivoo kaikkien Aistin vertaistuki- harrastus- ja kerhotoimintaan osallistuvien toimivan vastuullisesti ohjeita noudattaen ja muut osallistujat huomioon ottaen.

Lisätietoja aistiyhdistys@aistiyhdistys.fi

Yhdistyksen hallituksen puolesta,