HAASTE -toimintamalli -Koulutus vanhemmille

Turussa 20.11.2021

Kohtaatko vanhempana tilanteita, joissa lapsen käyttäytyminen aiheuttaa haittaa lapselle itselleen, häntä lähellä oleville ihmisille tai fyysiselle ympäristölle?

Mikä on HAASTE-toimintamalli?

HAASTE-toimintamallissa haastavaa käyttäytymistä vähennetään positiivisen lähestymistavan ja yhteistyön kautta. Toimintamalli auttaa saamaan henkilön voimavarat paremmin käyttöön ja mahdollistaa, niin onnistumisia, kuin osaamistakin.

Mitä koulutus sisältää?

Koulutuksessa tutustutaan HAASTE-toimintamalliin ja HAASTE-prosessiin. Koulutuksen jälkeen vanhemmilla on valmiuksia tukea lasta HAASTE-prosessin mukaisesti ja siten vähentää ja ennaltaehkäistä haastavaa käyttäytymistä.

Missä ja milloin?

Koulutus järjestetään lauantaina 20.11.2021 klo 10-15 verkkokoulutuksena Zoomissa. Koulutus piti järjestää lähikoulutuksena, mutta osallistujien vähäisen määrän vuoksi koulutus siirrettiin verkkoon ja maksuttomaksi, jotta useammalla olisi mahdollisuus osallistua. Jo ilmoittautuneille ei lähetetä laskua koulutuksesta. Osallistumislinkit lähetetään ilmoittautuneille perjantain 19.11. aikana.

Aisti ry toteuttaa koulutuksen yhteistyössä Autismiliiton ja Opintokeskus Siviksen kanssa ja kouluttajana toimii HAASTE-toimintamallin asiantuntija Pia-Maria Topi (ent. Ala-Kihniä).

Jos ilmoittautumislomake toimii huonosti, kokeile täyttää se osoitteessa: https://forms.gle/BwWwxHVJ8JdYsfyF7