Uusin uutiskirje on ilmestynyt! Lue täältä!

Tämä uutiskirje on lähetetty Mailchimp-järjestelmästä. Jos olet uutiskirjetilaaja etkä ole saanut uutiskirjettä niin tarkista sähköpostisi roskaposti ja tarvittaessa tarjous/ilmoituskansiot. Suosittelemme merkitsemään osoitteen aistiyhdistys@aistiyhdistys.fi hyväksytyksi yhteystiedoksi omaan osoitekirjaasi, jotta uutiskirje ohjautuisi oikein.

Moi täältä Aistilta!

Kevät on edennyt pitkälle ja kesäkuu odottelee jo kulman takana. Moni odottelee lomaa ja varsinkin lapsiperheissä pohditaan kesän aktiviteettejä. Meillä onkin mukavia uutisia!

Suositut HopLop-aamut jatkuvat taas! Olemme varanneet yhteensä kuudeksi kesätorstaiksi HopLopin Aistin käyttöön esteettömään touhuiluun. Tänä vuonna edulliseksi tulee sisarusten lippupaketti, jota erityisesti on toivottu. Katso lisätietoa nettikaupasta sivulta https://aistinkauppa.mycashflow.fi/product/9

Sopulit-kaikkien kaverit – saa kesäjatkoa. Vertaistukiryhmä 3–6-luokkalaisille lapsille. Yhdessä puuhastelua ja mielenkiintoa jakaen. Tärkeä lelu saa tulla mukaan ja tärkeä aikuinen saa kahvikupin ääressä jutteluseuraa muista aikuisista viereisessä tilassa. Ketään ei kiusata ja kenenkään ei ole pakko puhua.
Tapaamiset kesäkuussa 12. ja 19. päivä, heinäkuussa 10. ja 17. päivä, elokuussa 7. ja 14. päivä klo 12-13:30. Osta ryhmän jäsenyys nettikaupasta sivulta https://aistinkauppa.mycashflow.fi/product/6/

Neurokirjon lasten ja nuorten kesäleirit ovat myös tulossa! Aisti ry:n kesäleirillä ADHD- ja autismikirjon lapset ja nuoret solmivat ystävyyksiä sekä oppivat uusia taitoja vertaisten kesken. Rennon ja leppoisan yhdessäolon lisäksi leirillä on ohjelmassa ulkoilua, pelailua, luonnossa liikkumista sekä uimista ja saunomista.

1.–4. -luokkalaisten kesäleiri järjestetään Turun Hirvensalossa Oriniemen partiomajalla juhannuksen jälkeisellä viikolla 27.-29.6.2022 Lisätietoa + osta leiri tästä!  https://aistinkauppa.mycashflow.fi/product/8

Yli 4. luokkalaisten kesäleiri järjestetään Turun Hirvensalossa Oriniemen partiomajalla juhannuksen jälkeisellä viikolla 29.6-1.7.2022 Lisätietoa + osta leiri tästä!

Lisäksi olemme taas mukana ”Isovanhemmat ja lapset metsään!” -hankkeessa, jonka seuraava päivä on jo ti 24.5. klo 17–20 aiheella ”Lapsen myönteisen käytöksen tukeminen”, toinen ti 28.6. klo 17-20 ”Levollisuutta luonnosta – miten ympäristö vaikuttaa lapsen toimintakykyyn?” Lisää tietoa https://www.lastenkuntoutus.net/perheille/isovanhemmat_ja_lapset_metsaan%21

Vertaisryhmistämme AD(H)D-henkilöiden puolisoiden vertaistukiryhmä tapaa vielä 9.6.2022, Ominaiset lauantaina 21.5. kello 17:30-19:30, ja ADHD-aikuiset 4.6.2022 klo 16–18 Aistin toimistolla, jonka jälkeen niissä on kesätauko.

Neurologisesti epätyypillisten aikuisten -Omituisten otusten vertaistukiryhmä kokoontuu koko kesän normaalisti, parillisten viikkojen keskiviikkoisin kello 17:30-19:30 Aistin toimistolla, lähitapaamisiin voi tulla ennalta ilmoittamatta.
Parittomien viikkojen torstaisin kello 17:30-19:30 ääniyhteydellä Discordissa, palvelimelle voi liittyä lähitapaamisissa tai sähköpostilla omituiset.otukset@aistiyhdistys.fi

Tauolla ovat ADHD-lasten ja nuorten perheet, mutta Facebook-ryhmässä voi keskustella https://www.facebook.com/groups/439008192808366/
Keskustella voi myös (tauolla olevassa) Autismin kirjon henkilöiden ja perheiden vertaistukiryhmä Turku – Aisti: https://www.facebook.com/groups/342778049075675/
Tarkemmat tiedot nettisivulla! https://aistiyhdistys.fi/toiminta/vertaistuki/

Lisäksi nyt on aika miettiä, opettajien, tarhatätien ja opiskelemaan lähtevien lahjoja. Aistin verkkokaupan rätit ilahduttavat murreteksteillään ja ArkiJärki-magneetit tuovat järjestystä oman toiminnan ohjaukseen, katso kauppa https://aistinkauppa.mycashflow.fi/

Aistin toimisto Lounatuulet -talossa on auki 23.5 ja 25.5 (ma ja ke) klo 9–14 ja 30.5 ja 1.6 (ma ja ke) 12–17. Tänä aikana olet tervetullut poikkeamaan juttelemaan neurokirjosta, kyselemään tai vaikka Aistin tuotteiden ostoksille. Toimistolla päivystää tuolloin sosionomiopiskelija Sanna.