Mustaa taustaa vasten kaksi klassista teatterinaamiota, tragedia ja komedia eli surullinen ja iloinen ilme. Naamiot ovat vaaleanpunaisen sävyisiä.

Aistin kanssa teatteriin: Stimmaa mua!

Lähde Aistin kanssa teatteriin!

Riikka Voutilaisen ohjaama Turun ylioppilasteatterin monitaiteellinen ja fyysinen nykyteatteriteos Stimmaa mua! raivaa tilaa näkyvälle stimmaukselle. Stimmaaminen tulee englannin kielen sanasta “stimming” eli “self-stimulatory behavior” ja tarkoittaa hermostollisen kuormituksen purkamista erilaisin keinoin, kuten toistuvilla liikkeillä tai ääntelyllä.

“Monet ovat saaneet kuulla lapsesta saakka ohjeita siitä, kuinka pitää istua hiljaa paikoillaan, selkä suorana ja jalat nätisti maassa. Tämä pysähtynyt normi sulkee ulos ison osan ihmisiä, joille stimmaaminen, hytkyminen, vihkoon piirtely, erilaiset äännähdykset, valoilmiöiden tuijottelu ja jalan vemputukset ovat edellytys keskittyä, tuntea olonsa turvalliseksi, taikka tapa olla olemassa.”

Aistille on varattu 9.10. klo 19.00 alkavasta näytöksestä 50 paikkaa, ja Aistin jäsenet voivat ostaa liput 10 euron jäsenhintaan (max 4 lippua/ostaja). Liput ovat myynnissä 30.9. saakka, joten nappaa pian omasi!

Turun ylioppilasteatteri sijaitsee Taiteen talolla osoitteessa Nunnankatu 4.

Tilat eivät ole täysin esteettömät. Mikäli tarvitset esteetöntä kulkua, voit soittaa ovikelloa, jolloin sinulle tullaan avaamaan ovi ja näyttämään reitti sekä tarvittaessa avustamaan peremmälle.Tarkat esteettömyystiedot löydät Turun ylioppilasteatterin verkkosivuilta: http://turunylioppilasteatteri.fi/tila/

Liput jäsenille: Verkkokauppa