TAIDETERAPIAA AUTISMIKIRJON JA ADHD-OIREISILLE AIKUISILLE

Aisti ry järjestää syksyllä 2019 taideterapiat ryhmät autismikirjon ja ADHD-oireisille aikuisille. Ryhmät kokoontuvat Lounatuulet Yhteisötalon Pihlaja-salissa maantaisin 2.9.-4.11.2019.
Autismikirjon aikuisen ryhmä kokoontuu klo 15-17
ADHD-oireisten aikuisten ryhmä kokoontuu klo 18-20
Taideterapiaryhmien ohjaajana toimii taideterapeuttiopiskelija Anniina Kuula. Osallistujilla on hyvä olla taidetyöskentelyyn sopivat vaatteet. Muita tarvikkeita ei tarvita. Taideterapiaryhmiin osallistujilta ei vaadita aikaisempaa kokemusta taidetyöskentelystä eikä taidetöitä arvostella tai arvioida taiteellisten kriteereiden mukaan.
Kurssi on maksullinen: Aistin jäsenet 100€, muut 160€. Ryhmämaksuilla katetaan tila- ja materiaalikuluja. Maksu laskutetaan sähköpostitse ryhmän alkupuolella. Mikäli joku ryhmäkerroista peruuntuu voittamattoman esteen vuoksi meistä riippumattomista syistä niin yhdistys ei ole velvollinen palauttamaan ryhmämaksua tai korvaamaan yksittäistä kertaa.
Sitovat ilmoittautumiset 25.8.2019 mennessä:
ADHD-oireiset aikuiset: https://forms.gle/TsySUsnvhBGyb5ya7
Autismikirjon aikuiset: https://forms.gle/YxaDDKHTGtgRgPsEA

Taideterapiaryhmä toteutuu jos osallistujia on viisi (5). Ryhmän maksimikoko on 10.

Lisätiedot: aistiyhdistys@aistiyhdistys.fi

Taideterapiaryhmät 2019

23.5.2019 Kohdataan-palvelun betatestaus

Somettamalla uutta kohtaamista, eli Kohdataan-hanke kutsuu mukaan Kohdataan-palvelun betatestaukseen!

Kohdataan-hankkeessa kehitetään uutta helppokäyttöistä somepalvelua, jossa voi tutustua uusiin ihmisin ja löytää kavereita. Palvelun tavoitteena on yksinäisyyden vähentäminen somen keinoin. Palvelua kehitetään yhdessä käyttäjien kanssa.

Kohdataan-hanke järjestää Kohdataan-palvelun betatestauksen torstaina 23.5.2019 kello 9-12 ja kello 17-20.

Osallistu testaukseen vaikka kotisohvalta! Ilmoittaudu mukaan, jos olet yli 15-vuotias ja omistat tai saat testauspäivänä käyttöösi älypuhelimen. Sinulle lähetetään linkki palveluun, eli voit osallistua testaukseen vaikka kotisohvalta. Testausta varten puhelimeen ei tarvitse ladata erillistä ohjelmistoa.

Testauspäivänä palvelussa on kanssasi samaan aikaan useita testaajia eri puolilta Suomea, joiden kanssa pääset keskustelemaan ja tutustumaan pienissä ryhmissä. Ryhmät yhdistetään automaattisesti mielenkiinnonkohteiden mukaan. Betatestausta on rajattu tiettyjen ominaisuuksien kokeilemiseen, ja se tulee olemaan suppeampi, kuin lopullinen palvelu.

Kohdataan-projektitiimi osallistuu testaukseen seuraamalla ja moderoimalla keskusteluja. Testauksen jälkeen lähetetään kaikille testaukseen osallistuneille palautekysely ja lisäksi testaajat saavat ensimmäisten joukossa tiedon, kun valmis palvelu julkaistaan.

Lisätietoa Kohdataan-hankkeesta löydät verkkosivuilta kohdasta Mitä teemme.

Ammattilainen, jos sinulla on ryhmä, joka voisi osallistua testaukseen, lue lisää ryhmätestauksesta.

Ilmoittaudu mukaan ilmoittautumislomakkeella ja osallistut ensimmäisten joukossa uuden somepalvelun testaukseen!

Jos sinulla herää kysyttävää, ota yhteyttä sähköpostilla: kohdataan@kvl.fi

Kohdataan-hanke on Kehitysvammaliiton ja Suomen Mielenterveysseuran yhteisprojekti. Kohdataan-palvelun betatestaukseen kutsun tahollenne välittää Jotta kukaan ei jäisi yksin -hanke.

Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee mukaan Kohdataan-palvelun betatestaukseen!

Lisätietoja antaa Jotta kukaan ei jäisi yksin-hankkeen projektipäällikkö Markku Vellas, p. 0207 71 3544 tai 050 5613 228.

www.facebook.com/jottakukaan

www.instagram.com/jottakukaan

jottakukaaneijaisiyksin_logo_vaaka_20

Kesäleirit 2019

Ilmoittautuminen ADHD- ja Asperger-lasten ja -nuorten kesäleireille on alkanut! Leirit järjestetään Oriniemen partiomajalla, Hirvensalossa. Lisätietoa partiomajasta saat täältä: https://www.partiomaja.fi/

1.-4.-luokkalaisille suunnattu leiri pidetään 1.-3.7.2019. Leiri alkaa maanantaina ja päättyy keskiviikkona. 4.-luokkalaisille ja sitä vanhemmille suunnattu leiri pidetään 3.-5.7.2019. Leiri alkaa keskiviikkona ja päättyy perjantaina.

4.-LUOKKALAISTEN JA SITÄ VANHEMPIEN LEIRI ON TÄYNNÄ! VARASIJAPAIKOILLE VOI VIELÄ ILMOITTAUTUA.

Leirillä lapset ja nuoret tutustuvat toisiinsa ja saavat vertaiskokemusta. Toiminnallisissa pienryhmissä pyritään vahvistamaan vuorovaikutustaitoja ja selviytymään erilaisista sosiaalisista tilanteista. Yöpyminen on kokemus kohti itsenäisempää toimintaa. Leirin ohjelmassa on mukavaa yhdessäoloa, ulkoilua, pelailua, luonnossa liikkumista sekä uimista ja saunomista.

Leirin hinta on 95 € Aistin jäsenille ja 160 € ei-jäsenille. Leirin lasku lähetetään sähköpostitse ennen leiriä ja se tulee maksaa ennen leirin alkua. Leirimaksua ei palauteta. Sairastapauksissa yms kannattaa olla yhteydessä omaan vakuutusyhtiöön korvauksesta.

Leiristä vastaa Karoliina Polvi ja riittävä määrä ohjaajia.

Mikäli lapsi tai nuori tarvitsee leirillä henkilökohtaista apua ja ohjausta, hänellä tulee olla mukana oma avustaja. Leirille osallistuvalla lapsella tulee olla voimassa oleva vapaa-ajan-/tapaturmavakuutus.

1.-4.-luokkalaisten leirin ilmoittautumislomake: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdi2-sGUIe90Z3Mkue1h8tSPFNBjNPEUDE0dcYQz2J4-mPIcg/viewform

4.-luokkalaisten ja sitä vanhempien leirin ilmoittautumislomake: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSebWnzkr3AEqLfPjCAdFZHXTe77uVJNMBXWGTmpYKHmoFM2Aw/viewform

30.5.2019 Seikkailutoimintaa Littoistenjärven uimarannalla

Tervetuloa helatorstaina 30.5.2019 Littoistenjärven uimarannalle tutustumaan MLL:n kuntoutussäätiön Isät ja pojat puussa-seikkailutoimintaan! Ohjelmassa on melontaa, fatbike-pyöräilyä, kalastusta, kokkailua nuotiolla ja paljon muuta mukavaa. Pääset samalla tutustumaan myös Aisti ry:n hallituksen jäseniin ja aktiiveihin.

Tapahtuma on tarkoitettu yläasteikäisille pojille perheineen, ja se alkaa klo 13.00 ja päättyy klo 18.00. Tapahtuma on maksuton, mutta vaatii ilmoittautumisen. Ilmoittautumiset MLL:n kuntoutussäätiön projektikoordinaattorille Satu Kanaselle 24.5.2019 mennessä joko sähköpostilla satu.kananen@mll.fi tai puhelimitse 040 653 1735.

Isät ja pojat puussa-seikkailutoiminnasta saat lisätietoa täältä: https://www.lastenkuntoutus.net/perheille/yksilollinen_perhekuntoutus/isat_ja_pojat_puussa_-seikkailutoiminta

Helatorstai-mainos

26.5.2019 Aistin perinteinen linturetki Ruissalossa

Aisti ry järjestää kaikille luonnosta ja kävelystä kiinnostuneille jäsenilleen jo neljännen kerran keväisen linturetken Ruissaloon sunnuntaina 26.5.2019. Pari tuntia kestävän kävelykierroksen oppaana toimii lintuharrastaja Heikki Lehtonen. Lintujen bongausta varten voi halutessaan ottaa mukaan omat kiikarit.

Kokoonnumme kello 10:00 Saaronniemen kauimmaiselle parkkipaikalle, lähelle hiekkarantaa. Saaronniemeen pääsee kätevästi bussilla numero 8, joita kulkee Ruissaloon sunnuntaisin puolen tunnin välein.

Parkkipaikalta kävelemme yhdessä niemen kärkeen, jossa nautimme eväistä. Linturetken päätteeksi voi myös halutessaan jäädä grillipaikalle ruokailemaan. Iloinen mieli, omat eväät ja säänmukainen varustus mukaan! Linturetki on maksuton.

Ilmoittautumiset perjantaihin 24.5. mennessä tämän linkin kautta: https://forms.gle/1Um3FqiSLCGABavY8

Tervetuloa mukaan yksin, kaksin, ystävän tai koko perheen kanssa!

Säävaraus! Retken peruuntumisesta ilmoitamme tekstiviestillä.

Kuvallisen ohjelman voit tulostaa täältä: Linturetki_kuvatarina_2019

Aisti ry:n kysely toiminnan kehittämiseksi – vastaa 13.5.2019 mennessä

Aisti ry:n hallitus suunnittelee yhdistyksen toimintaa säännöllisesti ja nyt haluaisimme kuulla jäseniltämme ja itseasiassa myös vähän muiltakin millaiselle toiminnalle olisi olemassa tarve ja tilausta. Jaamme tämän kyselyn jäsenien lisäksi myös someen, jotta jäseneksi liittymistä vielä pohtivat ja toiminnasta kiinnostuneet pääsisivät ääneen. Lisäksi kysely toimitetaan ammattilaisverkostoillemme.
Kaikkien yhteystietonsa jättäneiden vastaajien kesken arvotaan Finnkinon neljän (4) leffalipun paketti (arvo 47€). Arvonta suoritetaan jo 13.5.2019 joten kannattaa vastata HETI.
Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille ja onnea arvontaan!
Turun seudun autismi- ja ADHD-yhdistys Aisti ry

26.5.2019 Taideterapiademo klo 12-15

Aisti ry ja taideterapeuttiopiskelija Anniina Kuula järjestävät yhteistyössä TAIDETERAPIADEMON, joka esittelee ensi syksynä (2019) alkavaa ryhmätaideterapiaa. Demo järjestetään Lounatuulet Yhteisötalon Jalava-salissa sunnuntaina 26.5.2019 klo 12-15.

Demopäivä on tarkoitettu autismikirjon ja adhd-oireisille aikuisille, jotka ovat kiinnostuneita taideterapiasta. Tilaisuus sisältää info-osuuden tulevan kurssin sisällöstä ja toiminnasta sekä taidetyöskentelyosuuden. Lisäksi käydään avointa vuoropuhelua demopäivään osallistujien ja ohjaajan välillä, jolloin osallistujilla on mahdollisuus mm esittää kysymyksiä tulevaan kurssiin liittyen.

Demopäivään (tai syksyn taideterapiaryhmään) osallistujilta ei vaadita aikaisempaa kokemusta taidetyöskentelystä eikä taidetöitä arvostella tai arvioida taiteellisten kriteereiden mukaan. Osallistujan kannattaa pukeutua taidetyöskentelyyn sopiviin vaatteisiin. Muita tarvikkeita ei tarvita.

Ilmoittautuminen demopäivään 19.5.2019 mennessä linkin kautta

Lisätiedot: aistiyhdistys@aistiyhdistys.fi

HUOM! Kuvan tiedoissa lukee, että paikkana on Pihlaja-sali. DEMO ON SIIRRETTY JALAVA-SALIIN!!!!!! Myös Jalava sijaitsee Lounatuulet Yhteisötalon toisessa kerroksessa.