Autismikirjon aikuisten kuntouinti

Syksyllä 2021 alkaa kokonaan uusi uimaryhmä, autismikirjon aikuisille tarkoitettu kuntouinti. Ryhmä kokoontuu aina torstaisin 2.9.2021 alkaen IF-hallissa (Puolalankatu 5, Turku) klo 20.30-21.15.

Kuntouintiryhmä on tarkoitettu uimataitoisille autismikirjon aikuisille, jotka haluavat uida kaikessa rauhassa, pienessä hallissa. Paikalla on uimaopettaja valvomassa, mutta varsinaista uimaopetusta ryhmässä ei ole.

Syyslomaviikolla uintia ei järjestetä.

Kuntoryhmä pääsee sisään klo 20.15, uintiaika klo 20.30-21.15.

Ilmoittautuminen: https://forms.gle/KWgd4tL5LPDkTCnh9

Mikäli tarvitset avustajaa, oma avustaja pitää olla mukana. Henkilökohtaisen avustajan osallistuminen uintiryhmään on maksutonta.

Altaan syvyys on 140cm.

Uintiryhmiin kuljetaan ja osallistutaan omalla vastuulla. Näin ollen jokaisella uimarilla tulee olla tarkoituksenmukainen ja voimassa oleva tapaturma- tai vapaa-ajanvakuutus.

Kausimaksu Aistin jäsenille on 100 euroa, muille 160 euroa. Kausimaksu laskutetaan uintikauden alkupuolella. Lasku lähetetään sähköpostissa. Jos uintiharrastus ei tunnukaan omalta, pyydämme huoltajaa ottamaan yhteyttä ensimmäisen uintikerran jälkeen. Toisen uintikerran jälkeisistä keskeytyksistä veloitamme koko kurssimaksun. Näin takaamme uintiryhmien jatkumisen koko syksyn ajan.

Jokaisella tunnilla tulee olla mukana asianmukainen uimavarustus: peseytymisvälineet, uima-asu, pyyhe (ja laudeliina). If-hallissa ei aina ole sauna käytettävissä. Omat uimalasit, jos sellaisia haluaa käyttää, kannattaa ottaa mukaan!

Kaikki kauteen sisältyvät tilaisuudet pyritään järjestämään. Ohjaajan sairastuessa hankitaan sijainen mahdollisuuksien mukaan. Jos ohjaajaa ei kuitenkaan voittamattomien esteiden vuoksi saada uintikerralle, Aisti ei ole velvollinen palauttamaan ohjausmaksua tai korvaamaan menetettyä uintikertaa. Sama pätee tilanteissa, joissa uimahalli on äkillisesti epäkunnossa. Uintikerran peruuntumisesta tiedotetaan sähköpostitse, tekstiviestinä tai WhatsApp-viestinä.

Avustajan kanssa liikkuvien uimareiden yhden kerran tilapäisestä poissaolosta ei tarvitse ilmoittaa uintiopettajalle. Jos uimari on estynyt osallistumasta uintiryhmään useampana peräkkäisenä kertana, on siitä ilmoitettava uimaopettajalle. Yhdistyksen puoleen voi uintiryhmiä koskevissa asioissa kääntyä koska tahansa lähettämällä Aistille sähköpostia (uinti@aistiyhdistys.fi).

Ja vielä lopuksi uimarin muistilista:

• Ennen altaaseen menoa pitää peseytyä hyvin (myös hiukset pitää kastella).
  • Saunaan kannattaa mennä vasta uinnin jälkeen, koska muuten vesi voi tuntua kylmältä.
  • Suihku- ja saunatiloissa pitää olla ilman uima-asua. Saunassa tarvitaan oma laudeliina.
  • Sairaana ei saa tulla uimaan, vaan silloin pitää levätä kotona.

Iloisia uintihetkiä Aistin uintiryhmissä toivottavat

Aistin väki ja uimaopettajat