Neurovähemmistön yhdenvertaisuus -mielenosoitus 3.10.

Liity PAUTin ja Aistin Nuorten Aktivistien järjestämään mielenilmaisuun neurovähemmistön yhdenvertaisuuden puolesta! Nyt on moni asia huonosti – eikä vähiten sosiaali ja terveyspalvelut. #MekinOlemmeTäällä ja yhteiskunnalle on kannattavaa kaikin puolin huomioida neuromoninaisuus. Tule kuuntelemaan miksi ja miten?! Upeita puheenvuoroja tulossa!

Me PAUT Nuoret Aktivistit sekä sisarryhmämme @aistinnuoretaktivistit järjestämme 3.10. Neurovähemmistön yhdenvertaisuus -mielenosoituksen eduskuntatalon portailla klo 16.00–18.00! Keskitymme erityisesti sote-palveluihin, sillä neurovähemmistön kohdalla sosiaali- ja terveyspalvelut eivät todellakaan toimi.

Moni meistä neurovähemmistöön kuuluvista on joutunut odottamaan vuosia oikeaa diagnoosia ja tukea. Osa ei ole saanut niitä ollenkaan. Me olemme tässä yhteiskunnassa vammaisia, mutta vammaispalvelut eivät katso meitä asiakkaikseen. Toimintakykymme vaihtelua ja kuormittumista ei oteta tosissaan. Moni meistä on myös kohdannut suoranaista kaltoinkohtelua sote-henkilöstön toimesta.

Neurovähemmistön yhdenvertaisuus sote-palveluissa ei toteudu, ja tämä aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia yhteiskunnalle sekä kärsimystä neurovähemmistölle. Tähän tarvitaan muutosta, ja sen aika on NYT!

Tarvitsemme poliittista ja yhteiskunnallista muutosta! Saadaksemme sen aikaan, meidän täytyy kokoontua yhteen vaatimaan meille kuuluvia oikeuksia! Tule mukaan Neurovähemmistön yhdenvertaisuus -mielenilmaukseen ja kutsu kaverisi myös!

Osta lippu mielenosoitusmatkalle täältä!

Aistin jäsenille ja heidän perheenjäsenilleen (jäsenyys tarkistetaan)

En ole Aistin jäsen, mutta haluan matkalle mukaan!