Arjessa alkuun

Arjessa alkuun-järjestölähtöinen varhainen tuki

Autismi- ja Aspergerliiton projektissa kehitetään yhteistyössä jäsenyhdistysten kanssa varhaisen tuen tapoja ja tuodaan vertaisosaamista avuksi arkeen. Kehittää järjestölähtöistä varhaista tukea, jossa koulutetut vertaisosaajat tukevat rinnalla kulkien perheitä ja aikuisia, joille autismin kirjon diagnoosi on tuore.

Valtakunnallinen projekti toimii yhteistyössä eri toimijakumppanien kanssa. Turun seudun autismi- ja ADHD-yhdistys Aisti ry on yhteistyökumppanina Arjessa alkuun -toiminnassa. Projekti on saanut RAY:n rahoituksen vuosille 2014–2017.

Hanke toteutetaan useassa eri vaiheessa toimijakumppanien kanssa eri puolilla Suomea. Arjessa alkuun toiminta käynnistetään porrastetusti Helsingissä, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Turussa. Jokaisella paikkakunnalla yhteistyökumppanina toimii jäsenyhdistys ja sen vapaaehtoiset sekä ammattilaisverkostot.

Yhteydenotot: Elina Vienonen, puh. 050 359 8443
etunimi.sukunimi@autismiliitto.fi
Projektipäällikön blogi: Arjessaalkuun Blogi

Turun seudun autismi- ja ADHD-yhdistys Aisti ry toimii hankkeessa Turun pilotin toimijakumppanina. Lue lisää Turun pilotista:
Turun seudun Arjessa alkuun -vertaistoiminta
Yhteystiedot

Projektista voi lukea lisää myös Autismi- ja Aspergerliiton Arjessa alkuun -sivuilta.