Aistin uinti neurokirjon lapsille ja nuorille

KAIKKI UIMARYHMÄT OVAT TÄYNNÄ JA KEVÄÄN 2022 ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT!

Uimaryhmät kokoontuvat kevätkaudella Turun kaupungin IF-hallissa (puolalankatu 5, Turku) aina torstaisin ajanjaksolla 20.1.2022-5.5.2022. Talvilomaviikolla 24.2. ja pääsiäisviikolla 14.4. ei järjestetä uintia.

• Alkeisryhmä klo 18.15-19, aulassa klo 18
  • Jatkoryhmä klo 19-19.45, aulassa klo 18.45
  • Tekniikkaryhmä klo 19.45-20.30, aulassa klo 19.30

If-hallin ovet on pääsääntöisesti aina lukossa ja ryhmä haetaan ylä-aulasta aina 15 minuuttia ennen alle kirjattua allasvuoron alkua. Saattaja/vanhempi voi poistua hallista uinnin ajaksi, mutta hänen tulee palata joko toisen ryhmän nouto ajankohtana tai sopia oven avauksesta paikalle jäävien henkilöiden kanssa. IF-hallin kuntosali ei ole käytettävissä uintien aikana.

Aistin uintiryhmien erityisuimaopettajina ovat tällä kaudella Katri Rannikko ja Juuso Lepistö . Erityisuimaopettajien lisäksi erityisuintiavustajina toimii Raija Kajarila, Tuukka Rannikko ja Jenni Summanen. Lisätietoja antaa vastaava erityisuimaopettaja Katri Rannikko uinti@aistiyhdistys.fi

Kevään kausimaksu on Aistin jäsenille 120 euroa, muille 180 euroa.

Kausimaksun lasku lähetetään sähköpostitse uintikauden alkupuolella. Jos uintiharrastus ei tunnukaan omalta, pyydämme huoltajaa ottamaan yhteyttä ensimmäisen uintikerran jälkeen. Toisen uintikerran jälkeisistä keskeytyksistä veloitamme koko kurssimaksun. Näin takaamme uintiryhmien jatkumisen koko syksyn ajan.

Kaikki kauteen sisältyvät tilaisuudet pyritään järjestämään. Opettajan sairastuessa hankitaan sijainen mahdollisuuksien mukaan. Jos opettajaa ei kuitenkaan voittamattomien esteiden vuoksi saada uintikerralle, Aisti ei ole velvollinen palauttamaan ohjausmaksua tai korvaamaan menetettyä uintikertaa. Sama pätee tilanteissa, joissa uimahalli on äkillisesti epäkunnossa. Uintikerran peruuntumisesta tiedotetaan tekstiviestinä tai WhatsApp-viestinä.

Jos lapsi tai nuori tarvitsee uintiryhmään oman avustajan, tulee perheen huolehtia avustajan hankkimisesta.

Tarvittaessa uimaopettaja arvioi lapsen avustajatarpeen. Henkilökohtaisen avustajan osallistuminen uintiryhmään on maksutonta. Huomatkaa, että uimarinne voi tarvita apua myös siirtymissä ja pukuhuoneessa, jossa on yhtä aikaa useampia uimareita. Uimareita ei saateta ryhmien loputtua takaisin ylä-aulaan. If-hallin altaan syvyys on 140cm. Usein autismikirjon lapsen uimaan oppiminen edellyttää syvää allasta.

Uinti ryhmiin kuljetaan ja osallistutaan omalla vastuulla. Näin ollen jokaisella uimarilla tulee olla tarkoituksenmukainen ja voimassa oleva tapaturma- tai vapaa-ajan vakuutus.

Jokaisella tunnilla tulee olla mukana asianmukainen uimavarustus:

• peseytymisvälineet
  • uima-asu
  • pyyhe (ja laudeliina). If-hallissa ei aina ole sauna käytettävissä.
  • Omat uimalasit, jos sellaisia haluaa käyttää, kannattaa ottaa mukaan!