Löydä ystävä ja harrastus-vertaiskerhot

Löydä ystävä ja harrastus-vertaiskerho on suunnattu noin 15-20 -vuotiaille autismikirjon nuorille. Kerhossa tutustutaan seudun eri toimijatahojen järjestämään toimintaan, (esim. keilailuun, trampoliinihyppyihin, tutustuminen yhdessä valittuun museoon jne.), harrastetaan omassa ryhmässä esim. ruuanlaittoa, lautapelejä, elokuvien katselua jne. ja kannustetaan vuorovaikutukseen osallistujien omilla vahvuusalueilla. Ryhmää ohjaavat Karoliina Polvi, Tekla Mirala ja vertaisohjaaja Mikael Tuominen.

Osallistumismaksu on 60 € Aistin jäsenille ja 120 € ei-jäsenille, lisäksi osa ryhmän toiminnoista on omakustanteisia. Maksu käsittää koko lukuvuoden tapaamiset. Alle 10e arvoiset sisäänpääsymaksut yms sisältyvät vuosimaksuun, tämän summan ylittävät ruokailut, pääsyliput yms ovat omakustanteisia. Suunnittelussa huomioidaan ettei näitä kuluja tule kuin harvoin.

Syksyllä 2019 starttasi ensimmäistä kertaa yli 12-vuotiaille ADHD- ja AS-oireisille nuorille suunnattu Löydä itsellesi ystävä ja harrastus -vertaiskerho. Kerhossa tutustutaan seudun eri toimijatahojen järjestämään toimintaan, (esim. keilailuun, trampoliinihyppyihin, tutustuminen yhdessä valittuun museoon jne.), harrastetaan omassa ryhmässä esim. ruuanlaittoa, lautapelejä, elokuvien katselua jne. ja kannustetaan nuoria osallistumaan aktiivisesti ryhmän toiminnan suunnitteluun. Ryhmää ohjaavat Karoliina Polvi ja Tekla Mirala.

Ohjaajat Mikael Tuominen ja Katariina Kyy

Syksyn 2020 kerhoryhmien koko on max 8, jotta tapaamisia voidaan jatkaa viranomaisrajoitusten tiukentuessa.

15-20 -vuotiaiden kerholla tapaamiset alkavat torstaisin 22.10.2020 Lounatuulissa. Kerho kokoontuu yleensä klo 17-20 välisenä aikana noin 2 tuntia kerrallaan riippuen kerran ohjelmasta

15-20-vuotiaiden kerho TÄYNNÄ

Yli 12 -vuotiaille suunnattu kerho aloittaa torstaina 29.10.2020 ja tapaa siitä lähtien joka toinen viikko. Kerho kokoontuu yleensä klo 17-20 välisenä aikana noin 2 tuntia kerrallaan riippuen kerran ohjelmasta.

Ilmoittaudu mukaan kerhoon alla olevasta linkistä:

Osallistujan ja/tai osallistujan huoltaja tulee huomioita, että kerhotoimintaan osallistumiseen liittyy koronaviruksen aiheuttamia riskejä. Kerhotapaamisiin ei voi osallistua sairaana tai edes lieväoireisena ja ohjaajalla on oikeus pyytää oirehtivaa osallistujaa poistumaan. Riskiryhmiin kuuluvien osallistujien tulee pohtia huolellisesti kerhotoimintaan osallistumista. Tapaamisissa tulee noudattaa turvavälejä ja turvata kaikkien turvallinen osallistuminen noudattamalla voimassaolevia hygieniaohjeita. Kerhonohjaajat muistuttavat ohjeista.
Mikäli koronaepidemia siirtyy leviämisvaiheeseen Varsinais-Suomessa suositellaan kerholaisille maskin käyttöä varotoimena ja tällöin toimintaa myös keskitetään Lounatuulien tiloihin, pois julkisilta paikoilta. Varotoimenpiteenä myös ryhmäkokoa on jo edeltä käsin rajattu.

Ilmoittautuneisiin ollaan yhteydessä sähköpostitse.