Löydä ystävä ja harrastus-vertaiskerhot

Ilmoitamme syksyn 2020 jatkosta pian.

Löydä ystävä ja harrastus-vertaiskerho on suunnattu noin 15-20 -vuotiaille autismikirjon nuorille. Ryhmä kokoontuu syksyn 2019 ja kevään 2020 aikana joka toinen viikko, pääsääntöisesti torstai-iltaisin. Kerhossa tutustutaan seudun eri toimijatahojen järjestämään toimintaan, (esim. keilailuun, trampoliinihyppyihin, tutustuminen yhdessä valittuun museoon jne.), harrastetaan omassa ryhmässä esim. ruuanlaittoa, lautapelejä, elokuvien katselua jne. ja kannustetaan vuorovaikutukseen osallistujien omilla vahvuusalueilla. Ryhmää ohjaavat Karoliina Polvi, Tekla Mirala ja vertaisohjaaja Mikael Tuominen.

Osallistumismaksu on 60 € Aistin jäsenille ja 120 € ei-jäsenille, lisäksi osa ryhmän toiminnoista on omakustanteisia. Maksu käsittää koko lukuvuoden tapaamiset. Alle 10e arvoiset sisäänpääsymaksut yms sisältyvät vuosimaksuun, tämän summan ylittävät ruokailut, pääsyliput yms ovat omakustanteisia. Suunnittelussa huomioidaan ettei näitä kuluja tule kuin harvoin.

Ryhmä jatkaa toimintansa torstaina 23.1.2020 ja kokoontuu sen jälkeen joka toinen viikko. Ryhmään valitaan 8-10 osallistujaa, joilta edellytetään sitoutumista kerhon toimintaan kolmannesta osallistumiskerrasta eteenpäin.

IIlmoittautuminen ryhmään tapahtuu alla olevan linkin kautta, kevään toimintaan voi ilmoittautua mukaan 14.1.2020 asti, sen jälkeen tiedustelut sähköpostitse ja mukaan otetaan uusia, mikäli ryhmissä on tilaa.

Ilmoittautumislinkki: https://forms.gle/wMbahfUPqXRAxg217

Syksyllä 2019 starttasi ensimmäistä kertaa yli 12-vuotiaille ADHD- ja AS-oireisille nuorille suunnattu Löydä itsellesi ystävä ja harrastus -vertaiskerho. Ryhmä kokoontuu syksyn 2019 ja kevään 2020 aikana joka toinen viikko, pääsääntöisesti torstai-iltaisin. Kerhossa tutustutaan seudun eri toimijatahojen järjestämään toimintaan, (esim. keilailuun, trampoliinihyppyihin, tutustuminen yhdessä valittuun museoon jne.), harrastetaan omassa ryhmässä esim. ruuanlaittoa, lautapelejä, elokuvien katselua jne. ja kannustetaan nuoria osallistumaan aktiivisesti ryhmän toiminnan suunnitteluun. Ryhmää ohjaavat Karoliina Polvi ja Tekla Mirala.

Ryhmä jatkaa toimintansa torstaina 16.1.2020 ja kokoontuu sen jälkeen joka toinen viikko. Ryhmään valitaan 8-10 osallistujaa, joilta edellytetään sitoutumista kerhon toimintaan kolmannesta osallistumiskerrasta eteenpäin.

Ilmoittautumislinkki: https://forms.gle/pmeyVwzpk4jfB4nx8