Alkeis- ja jatkouintiryhmä autismikirjon ja Asperger- lapsille

Syksyn uintiryhmät If-hallissa alkavat torstaina 6.9. ja päättyvät 29.11. Uintiryhmät kokoontuvat syksyn kuluessa 12 kertaa (uintia ei järjestetä syyslomalla 18.10.). Saattaja/vanhempi voi poistua hallista uinnin ajaksi, mutta hänen tulee palata joko toisen ryhmän noutoajankohtana tai sopia oven avauksesta paikalle jäävien henkilöiden kanssa.

• Alkeisryhmä kokoontuu yläaulassa klo 18.00, uintiaika 18.15-19.00.
  • Jatkoryhmä kokoontuu yläaulassa klo 18.45, uintiaika klo 19.00-19.45.
  • Tekniikkaryhmä kokoontuu yläaulassa klo 19.30, uintiaika 19.45-20.30.

KAIKKIEN UIMAREIDEN, MYÖS VIIME KAUDELLA ALOTTANEIDEN JA NYT JATKAVIEN, TULEE ILMOITTAUTUA ALLA OLEVIEN LINKKIEN KAUTTA!!!!!!

Ilmoittautumislinkki alkeisryhmään: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdTduzYZbGWVaeUT1JPdoHUYWJ7KiEj_BshZh_tWjYS1mdYAg/viewform

Ilmoittautumislinkki jatkoryhmään: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfzNO4nYO-0LY4fZcsHbB9NH8ILOJOzRKIxfgoHEJbCTGD2QA/viewform

Ilmoittautumislinkki tekniikkaryhmään: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScjd0UQB3T59zI78D9OiEWgHRvm_sz92bOQWQbw3nfz0Yuvkg/viewform

Aistin uintiryhmien ohjaajat ovat tällä kaudella Katri Rannikko, Kaisa Liesmäki ja Elina Loponen. Ohjaajien lisäksi erityisuintiavustajina toimii Raija Kajarila ja Joni Rannikko. Jos lapsi tai nuori tarvitsee uintiryhmään oman avustajan, tulee perheen huolehtia avustajan hankkimisesta. Uimaopettaja arvioi lapsen avustajatarpeen, altaan syvyys on 140cm. Henkilökohtaisen avustajan osallistuminen uintiryhmään on maksutonta. Huomatkaa, että uimarinne voi tarvita apua myös siirtymissä ja pukuhuoneessa, jossa on yhtä aikaa useampia uimareita.

Uintiryhmiin kuljetaan ja osallistutaan omalla vastuulla. Näin ollen jokaisella uimarilla tulee olla tarkoituksenmukainen ja voimassa oleva tapaturma- tai vapaa-ajanvakuutus.

Kausimaksu Aistin jäsenille on 100 euroa, muille 160 euroa. Kausimaksu laskutetaan uintikauden alkupuolella. Lasku lähetetään sähköpostissa. Jos uintiharrastus ei tunnukaan omalta, pyydämme huoltajaa ottamaan yhteyttä ensimmäisen uintikerran jälkeen. Toisen uintikerran jälkeisistä keskeytyksistä veloitamme koko kurssimaksun. Näin takaamme uintiryhmien jatkumisen koko syksyn ajan.

Jokaisella tunnilla tulee olla mukana asianmukainen uimavarustus: peseytymisvälineet, uima-asu, pyyhe (ja laudeliina). If-hallissa ei aina ole sauna käytettävissä. Omat uimalasit, jos sellaisia haluaa käyttää, kannattaa ottaa mukaan!

Kaikki kauteen sisältyvät tilaisuudet pyritään järjestämään. Ohjaajan sairastuessa hankitaan sijainen mahdollisuuksien mukaan. Jos ohjaajaa ei kuitenkaan voittamattomien esteiden vuoksi saada uintikerralle, Aisti ei ole velvollinen palauttamaan ohjausmaksua tai korvaamaan menetettyä uintikertaa. Sama pätee tilanteissa, joissa uimahalli on äkillisesti epäkunnossa. Uintikerran peruuntumisesta tiedotetaan sähköpostitse, tekstiviestinä tai WhatsApp-viestinä.

Itsenäisesti uimakouluun kulkevien lasten poissaolo tulee aina ilmoittaa uimaopettajalle. Avustajan tai vanhempien kanssa liikkuvien uimareiden yhden kerran tilapäisestä poissaolosta ei tarvitse ilmoittaa uintiopettajalle. Jos uimari on estynyt osallistumasta uintiryhmään useampana peräkkäisenä kertana, on siitä ilmoitettava uimaopettajalle. Yhdistyksen puoleen voi uintiryhmiä koskevissa asioissa kääntyä koska tahansa lähettämällä Aistille sähköpostia (uinti@aistiyhdistys.fi).

Ja vielä lopuksi uimarin muistilista:

• Ennen altaaseen menoa pitää peseytyä hyvin (myös hiukset pitää kastella).
  • Saunaan kannattaa mennä vasta uinnin jälkeen, koska muuten vesi voi tuntua kylmältä.
  • Suihku- ja saunatiloissa pitää olla ilman uima-asua. Saunassa tarvitaan oma laudeliina.
  • Sairaana ei saa tulla uimaan, vaan silloin pitää levätä kotona.

Iloisia uintihetkiä Aistin uintiryhmissä toivottavat

Aistin väki ja uimaopettajat