Koulutukset

Tällä sivulla ilmoitamme koko jäsenistöä koskevasta yhteisestä toiminnasta ja virkistäytymisestä. Tervetuloa tapahtumiimme!

19.11.2019 Mikä ihmeen autismikirjo -perustietoilta

Aisti ry järjestää syksyllä 2019 perustietoillan autismikirjosta 19.11.2019 Lounatuulet Yhteisötalossa (Läntinen Pitkäkatu 33), Pihlaja-salissa (2. krs.) klo 17.30-19.30. Mikäli marraskuun ilta ei sinulle sovi niin sisällöltään identtisiä koulutusiltoja järjestetään myös vuonna 2020! Ilmoitamme päivämäärät heti kun ne vahvistuvat.

Mikä ihmeen autismikirjo-perustietoillat tarjoavat peruspaketin autismikirjosta. Illat sopivat erinomaisesti autismikirjon henkilöiden läheisille ja ammattilaisille, jotka kohtaavat autismikirjon henkilöitä työssään.

Kouluttajana perustietoillassa on Riikka Kiilo.

Kaikki Aisti ry:n perustietoillat ovat maksuttomia.

Ilmoittautuminen 19.11.2019 iltaan: https://forms.gle/5CeZTwhYSKTysjhJ6

Tervetuloa!

Mikä ihmeen autismikirjo_

23.11.2019 HAASTE-toimintamalli -koulutus vanhemmille

Aisti ry joutuu aikataulullisista syistä perumaan aikaisemmin ilmoitetun Autismikirjo ja sisaruus -kouluksen, joka siirtyy kevään 2020 ohjelmaan. Uusi ajankohta ilmoitetaan mahdollisimman pian.

Jottei koulutuskalenteriimme jäisi ikävää koloa niin järjestämme aiemman koulutuksen asemasta suositun HAASTE-toimintamalli -koulutuksen ADHD-oireisten ja autismikirjon lasten ja nuorten vanhemmille.

Koulutus järjestetään la 23.11.2019 klo 10-15 Lounatuulet Yhteisötalon Pihlaja-salissa (Läntinen Pitkäkatu 33, 2.krs) ja se sisältää lounastauon (klo 12-13).

HAASTE-toimintamalli –koulutuksessa perehdytään haastavaan käyttäytymiseen ja sen syihin sekä HAASTE-toimintamalliin. HAASTE-toimintamallin tarkoituksena on auttaa haastavasti käyttäytyvän henkilön lähi-ihmisiä vaikuttamaan haastavaan käyttäytymiseen. Prosessin aikana tarkastellaan haastavaa käyttäytymistä ja sen taustalla vaikuttavia tekijöitä niin yksilön kuin ympäristönkin näkökulmasta.

Lue lisää HAASTE-toimintamallista.

Tilaisuuden asiantuntijana ja kouluttajana on Pia-Maria Ala-Kihniä Autismiliitosta.

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti ADHD-oireisten ja autismikirjon lasten ja nuorten vanhemmille. Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille.

Koulutuksen hinta on 10 euroa/jäsen, 25€/ ei-jäsen. Hinta sisältää materiaalit ja kahvin. Mahdollinen lounas on omakustanteinen. Lähellä on useita ravintoloita, kauppa ja tilassa omien eväiden lämmitysmahdollisuus.

Sitova ilmoittautuminen 21.11.2019 mennessä: https://forms.gle/4CokRGcEEwKFMz7U9

Lisätiedot ja peruutukset: aistiyhdistys@aistiyhdistys.fi

PS. Ammattilaiset, teille suunnattu HAASTE-toimintamalli -koulutus on kestoltaan pidempi ja sitä voi tilata Autismiliitosta omaan työyhteisöön. Yhdistys harkitsee myös tämän koulutuksen järjestämistä ensi vuoden aikana.