Leirit ja retket vuonna 2017

21.7.-23.7.2017 Päihteetön leiri aikuisille neurokirjolaisille

Suomen Aspergeryhdistys (ASY), Länsi-Uudenmaan Neuris sekä Turun seudun autismi- ja ADHD-yhdistys (Aisti) järjestävät yhteistyössä neurokirjolaisille suunnatun kesäleirin Sammatin Elämännokassa 21.7.-23.7.2017. Leiri alkaa perjantaina klo 16 ja päättyy sunnuntaina klo 16.

Kyseessä on aikuisille (18 vuotta täyttäneille) neurokirjolaisille suunnattu vertaistoiminnallinen leiri. Leirille osallistuakseen tulee olla jäsen vähintään yhdessä seuraavista yhdistyksistä: Suomen Aspergeryhdistys (ASY), Länsi-Uudenmaan Neuris sekä Turun seudun autismi- ja ADHD-yhdistys (Aisti).

Leiriläiset sitoutuvat päihteettömyyteen leirille osallistumisensa ajaksi. Päihteiden käyttö leirin aikana, myös leirialueen ulkopuolella, johtaa leiriltä poistamiseen. Pyrimme päihteettömyydellä luomaan mahdollisimman esteettömän kokemuksen mahdollisimman laajalle osanottajakunnalle.

Leirin alustavassa ohjelmassa on tarjolla rentoa yhdessäoloa vertaisten seurassa, kevyitä kirjolaisteemaisia luentoja ja työpajoja sekä ohjattua taidetoimintaa, leirialueen tarjoamien harrastusmahdollisuuksien lisäksi.

Leirillä on täysihoito ruokailun suhteen, joka sisältää seuraavat ateriat: aamiainen, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapala.

Leirille tulisi tuoda mukana oma pyyhe ja vuodevaatteet. Mukana voi lisäksi tuoda omia eväitä taikka harraste- ja urheiluvälineitä. Leirialueelta löytyy mm. pingispöytä, sulkapallo- ja lentopallokentät, soutuveneitä ja ulkoilumaastoa.
Lisätietoa leirialueen varustelusta: Elämännokan leirikeskus

Leiri järjestetään Elämännokan leirikeskuksessa läntisellä Uudellamaalla, Sammatin kylässä. Leirikeskuksen osoite on Elämännokantie 42, 09220 Sammatti.
Sammatin keskustaan pääsee bussilla, josta on noin 6 kilometrin matka itse leirikeskukseen. Mahdollisuus jaettuihin taksikuljetuksiin on 21.7. klo 16.30 Sammatin linja-autoasemalle saapuvilla. Ilmoitathan halukkuudestasi osallistua yhteiskuljetuksiin ilmoittautumisen yhteydessä.

Leirille otetaan 40 osallistujaa. Jokaisella yhdistyksellä on oma paikkakiintiönsä.
Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautumisia otetaan vastaan 13.7.2017 asti.

Leirille ilmoittautuminen hyväksytään vasta, kun leirin omavastuuosuus on maksettu:
Ilmoittautumisen jälkeen leirille hyväksytyille lähetetään sähköposti, joka sisältää tilinumeron omavastuuosuuden maksamista varten. Omavastuuosuus tulee maksaa tilille viimeistään 3.7.2017. Mikäli omavastuuosuutta ei makseta kyseiseen päivämäärään mennessä, leiripaikka vapautetaan seuraavalle ilmoittautuneelle.

3.7.-13.7.2017 välisenä aikana saapuvat ilmoittautumiset katsotaan sitoviksi. Maksamatta jääneet omavastuuosuudet laskutetaan tässä tapauksessa jälkikäteen. Omavastuuosuuksia ei myöskään palauteta 3.7.2017 jälkeen, mikäli leirille osallistuminen peruuntuu.

Linkki ilmoittautumislomakkeeseen: http://paihteetonleiri2017.nettilomake.fi/form/4609

____________________________________________________________________________________________

Kesäleirit ADHD-oireisille ja Asperger-lapsille sekä nuorille heinäkuussa 2017

Aisti ry järjestää ADHD-oireisille ja Asperger-lapsille kaksi kesäleiriä Turun Hirvensalossa Oriniemen partiomajalla heinäkuussa 2017. 1.-4.-luokkalaisten leiri järjestetään 17.-19.7.2017, maanantai-keskiviikko ja 4.-luokkalaisten ja sitä vanhempien lasten ja nuorten leiri järjestetään 19.-21.7.2017 keskiviikko-perjantai.

Leirillä lapset ja nuoret tutustuvat toisiinsa ja saavat vertaiskokemusta. Toiminnallisissa pienryhmissä pyritään vahvistamaan vuorovaikutustaitoja ja selviydytään erilaisista sosiaalisista tilanteista. Yöpyminen on kokemus kohti itsenäisempää toimintaa. Leirin ohjelmassa on mukavaa yhdessäoloa, ulkoilua, pelailua, luonnossa liikkumista sekä uimista ja saunomista.

Oriniemen partiomajaan pääset tutustumaan partiomajan omilla sivuilla: http://partiomaja.kotisivukone.com

Leirin hinta on 90 € Aistin jäsenille ja 150 € -ei jäsenille. Leirin lasku lähetetään sähköpostitse ennen leiriä.

Leiristä vastaavat Karoliina Polvi ja Päivi Laurila ja lisäksi mukana on riittävä määrä ohjaajia.

Mikäli lapsi tarvitsee henkilökohtaista apua ja ohjausta, tulee oman avustajan osallistua kurssille mukaan. Kurssille osallistuvalla lapsella tulee olla voimassaoleva vapaa-ajan/tapaturmavakuutus.

Ilmoittautumiset allaolevista linkeistä: 1.-4.-luokkalaiset: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScwOhFc6OeYr_yukyll13UV6NTMH0KJcMhtKuTgIjfGYWBzMQ/viewform

4.-luokkalaiset ja sitä vanhemmat: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSftHg8r4POq9aeObW2ETQt51Ve-E3cxOrYE2QzluPEmTOIIJg/viewform

ILMOITTAUTUMINEN PÄÄTTYY 18.6.2017!

Tässä leiriesite: Kesäleirit

1.7.2017 Kesäretki Särkänniemeen

Aisti ry järjestää tänä kesänä kesäretken Särkänniemeen lauantaina 1.7.2017. Lähdemme bussilla Turun tuomiokirkolta klo 9.00, ja saavumme Särkänniemeen n. klo 11.00. Takaisin Turkuun lähdemme klo 18.00, ja tuomiokirkolla olemme n. klo 20.00.

Matkan hinta on Aistin jäseniltä 10 € per henkilö, ja ei-jäseniltä 20 € per henkilö. Matkan hinta sisältää bussimatkan Tampereelle ja takaisin. Jokainen ostaa itse rannekkeensa Särkänniemeen. Rannekkeet voi ostaa myös etukäteen netistä.

Bussin kyydissä voi myös tulla Tampereelle, vaikka ei haluaisikaan viettää päivää juuri Särkänniemessä!

Ilmoittaudu mukaan ilmoittautumislomakkeen kautta 27.6.2017 mennessä! Ilmoittautumislomakkeen löydät täältä: https://goo.gl/forms/8YR4uBx2OvNWh5GC2

______________________________________________

28.5.2017 Linturetki Ruissaloon

Aisti ry järjestää kaikille luonnosta ja kävelystä kiinnostuneille jäsenilleen keväisen linturetken Ruissaloon sunnuntaina 28.5. 2017. Pari tuntia kestävän kävelykierroksen oppaana toimii lintuharrastaja Heikki Lehtonen. Lintujen bongausta varten voi halutessaan ottaa mukaan omat kiikarit.

Kokoonnumme kello 10.00 Saaronniemen kauimmaisella parkkipaikalla, lähellä hiekkarantaa. Saaronniemeen pääsee kätevästi bussilla numero 8, joka lähtee kauppatorin laidalta, Eerikinkadun ja Aurakadun kulmasta, kello 9.30.

Kävelemme yhdessä niemen kärkeen, jossa nautimme eväistä. Linturetken päätteeksi voi myös halutessaan jäädä grillipaikalle ruokailemaan. Iloinen mieli, omat eväät ja säänmukainen varustus mukaan!

Linturetki on maksuton. Ilmoittautumiset perjantaihin 26.5. mennessä tämän linkin kautta: https://docs.google.com/forms/d/1mHAFMbTD2bvvDXjRJU5L4azfNM9Hr7hrJcqo7ZoY4zQ/edit

Tervetuloa mukaan yksin, kaksin, ystävän tai perheen kanssa!

Säävaraus!

Kuvitetun version kutsusta löydät täältä: Aisti_linturetki_5_2017