Muut tapahtumat

Tällä sivulla ilmoitamme koko jäsenistöä koskevasta yhteisestä toiminnasta ja virkistäytymisestä. Tervetuloa tapahtumiimme!

8.-9.6.2019 Mielenterveyden ensiapu 2

Aisti ry järjestää mielenterveyden ensiapu 2-kurssin! Tällä kurssilla käydään läpi erilaisia mielenterveyden haasteita, kuten masennus, ahdistuneisuus ja psykoosi, ja pohditaan, miten ihmisiä autetaan näiden haasteiden kanssa.

Koulutus pidetään Lounatuulet Yhteisötalossa, osoitteessa Läntinen Pitkäkatu 33. Koulutustilana on Jalava-sali (2. krs.) ja koulutuspäivät ovat 8.-9.6.2019. Kumpikin koulutuspäivä kestää klo 10-17 sisältäen tunnin omakustanteisen lounastauon. Hinta on 40 euroa Aisti ry:n jäsenille ja 70 euroa ei-jäsenille sisältäen kurssilla käytettävän Haavoittuva mieli – tunnista ja tue-kirjan sekä aamukahvit.

Kouluttajina toimivat Satu Mäkinen ja Sari Halenius.

Ilmoittautumiset oheisen linkin kautta 19.5.2019 mennessä: https://forms.gle/qghVozRDXqJnDDyB8. Huomaathan, että ilmoittautuminen on ehdottoman sitova!

Tervetuloa!

____________________________________________________________________________________________

26.5.2019 Aistin perinteinen linturetki Ruissalossa

Aisti ry järjestää kaikille luonnosta ja kävelystä kiinnostuneille jäsenilleen jo neljännen kerran keväisen linturetken Ruissaloon sunnuntaina 26.5.2019. Pari tuntia kestävän kävelykierroksen oppaana toimii lintuharrastaja Heikki Lehtonen. Lintujen bongausta varten voi halutessaan ottaa mukaan omat kiikarit.

Kokoonnumme kello 10:00 Saaronniemen kauimmaiselle parkkipaikalle, lähelle hiekkarantaa. Saaronniemeen pääsee kätevästi bussilla numero 8, joita kulkee Ruissaloon sunnuntaisin puolen tunnin välein.

Parkkipaikalta kävelemme yhdessä niemen kärkeen, jossa nautimme eväistä. Linturetken päätteeksi voi myös halutessaan jäädä grillipaikalle ruokailemaan. Iloinen mieli, omat eväät ja säänmukainen varustus mukaan! Linturetki on maksuton.

Ilmoittautumiset perjantaihin 24.5. mennessä tämän linkin kautta: https://forms.gle/1Um3FqiSLCGABavY8

Tervetuloa mukaan yksin, kaksin, ystävän tai koko perheen kanssa!

Säävaraus! Retken peruuntumisesta ilmoitamme tekstiviestillä.

Kuvallisen ohjelman voit tulostaa täältä: Linturetki_kuvatarina_2019

30.5.2019 Seikkailutoimintaa Littoistenjärven uimarannalla

Tervetuloa helatorstaina 30.5.2019 Littoistenjärven uimarannalle tutustumaan MLL:n kuntoutussäätiön Isät ja pojat puussa-seikkailutoimintaan! Ohjelmassa on melontaa, fatbike-pyöräilyä, kalastusta, kokkailua nuotiolla ja paljon muuta mukavaa. Pääset samalla tutustumaan myös Aisti ry:n hallituksen jäseniin ja aktiiveihin.

Tapahtuma alkaa klo 13.00 ja päättyy klo 18.00. Tapahtuma on maksuton, mutta vaatii ilmoittautumisen. Ilmoittautumiset MLL:n kuntoutussäätiön projektikoordinaattorille Satu Kanaselle 24.5.2019 mennessä joko sähköpostilla satu.kananen@mll.fi tai puhelimitse 040 653 1735.

Isät ja pojat puussa-seikkailutoiminnasta saat lisätietoa täältä: https://www.lastenkuntoutus.net/perheille/yksilollinen_perhekuntoutus/isat_ja_pojat_puussa_-seikkailutoiminta

Helatorstai-mainos

______________________________________________

26.5.2019 Taideterapiademo klo 12-15

Aisti ry ja taideterapeuttiopiskelija Anniina Kuula järjestävät yhteistyössä TAIDETERAPIADEMON, joka esittelee ensi syksynä (2019) alkavaa ryhmätaideterapiaa. Demo järjestetään Lounatuulet Yhteisötalon Pihlaja-salissa sunnuntaina 26.5.2019 klo 12-15.

Demopäivä on tarkoitettu autismikirjon ja adhd-oireisille aikuisille, jotka ovat kiinnostuneita taideterapiasta. Tilaisuus sisältää info-osuuden tulevan kurssin sisällöstä ja toiminnasta sekä taidetyöskentelyosuuden. Lisäksi käydään avointa vuoropuhelua demopäivään osallistujien ja ohjaajan välillä, jolloin osallistujilla on mahdollisuus mm esittää kysymyksiä tulevaan kurssiin liittyen.

Demopäivään (tai syksyn taideterapiaryhmään) osallistujilta ei vaadita aikaisempaa kokemusta taidetyöskentelystä eikä taidetöitä arvostella tai arvioida taiteellisten kriteereiden mukaan. Osallistujan kannattaa pukeutua taidetyöskentelyyn sopiviin vaatteisiin. Muita tarvikkeita ei tarvita.

Ilmoittautuminen demopäivään 19.5.2019 mennessä linkin kautta

Lisätiedot: aistiyhdistys@aistiyhdistys.fi