Autismikirjon lasten ja nuorten vanhempien vertaistukiryhmä

Ryhmä on tarkoitettu autismikirjon lasten ja nuorten vanhemmille vertaistukifoorumiksi eikä osallistuminen edellytä yhdistyksen jäsenyyttä. Tapaamme yleensä Aistin omassa tilassa Lounatuulet Yhteisötalossa (Läntinen Pitkäkatu 33, 2.krs). Facebookissa tapaamme ryhmässä nimeltä Autismin kirjon henkilöiden ja perheiden vertaistukiryhmä Turku – Aisti ja siinä on nimensä veroisesti mukana on myös autismikirjon henkilöitä antamassa perspektiiviä. Ryhmä on suljettu (jäsenet hyväksytään yksitellen) ja ulkopuoliset eivät voi nähdä keskusteluita. Keskustelut netissä ja vertaisilloissa ovat vilkkaita ja yleensä kysymykseen kuin kysymykseen on vastaus löytynyt.  Jaettu suru on puolikas suru ja jaettu ilo on moninkertainen! Tule viihtymään vertaistesi seuraan.

Saapumisohje Aistin toimistolle: OpasteAisti

SYKSYN 2020 arki-iltojen livetapaamiset toimistolla klo 17:30-19:30

ke 9.9. (toimistolla)
su 25.10. klo 14-16 (toimistolla)
ke 10.11. (toimistolla)
To 10.12. (toimistolla)

SYKSYN 2020 ETÄvertaistuki-illat Zoomissa klo 18-20
ti 18.8.
ti 22.9. HUOM!!! 18:30-20:30
ti 27.10.
ti 17.11.
pe 4.12.

Ilmoittaudu 22.9. Zoomiin linkistä:

HUOM! Lue Covid-tiedote alta!

Jokaisen osallistujan tulee tiedostaa, että vertaistuki-iltaan osallistumiseen liittyy koronaviruksen aiheuttamia riskejä. Vertaistuki-iltaan ei voi osallistua sairaana tai edes lieväoireisena ja ohjaajalla on oikeus pyytää oirehtivaa osallistujaa poistumaan. Riskiryhmiin kuuluvien osallistujien tulee pohtia huolellisesti vertaistuki-iltaan osallistumista. Tapaamisissa tulee noudattaa turvavälejä ja turvata kaikkien turvallinen osallistuminen noudattamalla voimassaolevia hygieniaohjeita. Ryhmänohjaajat muistuttavat ohjeista.

Kaikki vertaistuki-illaan osallistujat täyttävät tilaisuudessa yhteystietolomakeen (nimi + puhnro), joka kerätään suljettuun kirjekuoreen. Tietoja säilytetään lukitussa kaapissa kunnes se tuhotaan tietosuojaroskana viimeistään neljä (4) viikkoa tilaisuuden jälkeen. Mikäli tilaisuudessa ilmenee altistuminen Covid-19 virukselle joko yhdistys tai tartuntoja jäljittävät viranomaiset ovat yhteydessä osallistujiin annettujen yhteystietojen pohjalta. Tämän jälkeen tiedot tuhotaan.

Ryhmän ohjaajat – Ruut Holmberg, Riikka Kiilo, Riitta Nykänen ja Hannah Salonen