Autismikirjon lasten ja nuorten vanhempien vertaistukiryhmä

Ryhmä on tarkoitettu autismikirjon lasten ja nuorten vanhemmille vertaistukifoorumiksi eikä osallistuminen edellytä yhdistyksen jäsenyyttä. Tapaamme yleensä Aistin omassa tilassa Lounatuulet Yhteisötalossa (Läntinen Pitkäkatu 33, 2.krs). Facebookissa tapaamme ryhmässä nimeltä Autismin kirjon henkilöiden ja perheiden vertaistukiryhmä Turku – Aisti ja siinä on nimensä veroisesti mukana on myös autismikirjon henkilöitä antamassa perspektiiviä. Ryhmä on suljettu (jäsenet hyväksytään yksitellen) ja ulkopuoliset eivät voi nähdä keskusteluita. Keskustelut netissä ja vertaisilloissa ovat vilkkaita ja yleensä kysymykseen kuin kysymykseen on vastaus löytynyt.  Jaettu suru on puolikas suru ja jaettu ilo on moninkertainen! Tule viihtymään vertaistesi seuraan.

Saapumisohje Aistin toimistolle: OpasteAisti

Kesän 2021  LIVE-tapaamiset  klo 18.00-20.00

Ilmoittautumislinkki liveen: https://forms.gle/384Ajwv5BUeX5DnX6

TI 29.6. Piknik Kupittaan puistossa. Ilmoittaudu niin saat paluupostissa tarkan sijainnin! Sateella tapaaminen pidetään Aistin toimistolla. Oma istuinalusta mukaan. Tarjolla viileää juotavaa, keksiä ja viinirypäleitä. Halutessasi voit tuoda jotain naposteltavaa mukanasi

KEVÄÄN 2021 ETÄvertaistuki-illat Zoomissa klo 18-20

KE 3.2.
TI 2.3.
Ti 23.3.

HUOM! Lue Covid-tiedote alta!

Jokaisen osallistujan tulee tiedostaa, että vertaistuki-iltaan osallistumiseen liittyy koronaviruksen aiheuttamia riskejä. Vertaistuki-iltaan ei voi osallistua sairaana tai edes lieväoireisena ja ohjaajalla on oikeus pyytää oirehtivaa osallistujaa poistumaan. Riskiryhmiin kuuluvien osallistujien tulee pohtia huolellisesti vertaistuki-iltaan osallistumista. Tapaamisissa tulee noudattaa turvavälejä ja turvata kaikkien turvallinen osallistuminen noudattamalla voimassaolevia hygieniaohjeita. Ryhmänohjaajat muistuttavat ohjeista.

Kaikki vertaistuki-illaan osallistujat täyttävät tilaisuudessa yhteystietolomakeen (nimi + puhnro), joka kerätään suljettuun kirjekuoreen. Tietoja säilytetään lukitussa kaapissa kunnes se tuhotaan tietosuojaroskana viimeistään neljä (4) viikkoa tilaisuuden jälkeen. Mikäli tilaisuudessa ilmenee altistuminen Covid-19 virukselle joko yhdistys tai tartuntoja jäljittävät viranomaiset ovat yhteydessä osallistujiin annettujen yhteystietojen pohjalta. Tämän jälkeen tiedot tuhotaan.

Ryhmän ohjaajat – Ruut Holmberg, Riikka Kiilo, Riitta Nykänen ja Hannah Salonen